Som myggfri me rosé.

Innan jag visste ordet av satt jag i min datasmarta väns trädgård å sippade rosé i kvällssolen. Det va ju trots allt en dag me klarblå himmel och på såna känns det mer eller mindre som ett hån mot solen att inte göra just nåt sånt. Så vi drack vin, han fixade lite program på min nya dator, å jag fick slabbiga pussar av hans jättestora hund.  
Tydligen har myggorna vaknat nu, för plötsligt var de väldigt många runtomkring oss där vi satt, å hundarna fick plockas in för att skyddas, men vi satt kvar. Idag - inte ett myggbett! Min kväll blev alltså en oplanerad å fullkomligt ovetenskaplig undersökning i bästa skyddet mot mygg, å tydligen är svaret: r o s é.
Jag kan bara förklara det me att myggor har en yttepyttig liten hjärna å därför inte kan fatta att rosé är nåt av det bästa man kan dricka, men det får de gärna va omedvetna om, sålänge det håller dem borta från mitt blod.
Ni förstår hur min sommar kommer se ut va?
Jag gillar inte myggor.
Myggor gillar inte rosé.
Jag gillar rosé.
It´s a win-win. Eller, me göteborgarshumorn i högsta hugg: vin-vin.



Kommentarer
Postat av: Hanna aka Jellybean

Jag vill inte få dig att tro nåt, men jag har hört att myggor inte biter/suger såna som bär på sjukdomar. Men det är kanske samma sak med rosé, vad vet jag?!



/Jellybean

2011-06-01 @ 15:33:51
URL: http://withoutasoundtrack.blogspot.com
Postat av: Angie

Tack Hanna! Nu kommer jag sitta ute hela kvällen å hoppas att en myggjävel suger tills den storknar!

2011-06-01 @ 17:23:24
Postat av: Angie

För er som undrar: jag har nu ett myggbett på vaden å känner mig därför lugn igen (även om det ju stör min roséteori något)

2011-06-02 @ 15:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0