Som ölandstokar.

"Ölandstok (Dasiphora fruticosa) är en artfamiljen rosväxter och förekommer naturligt på Öland..." Med all respekt Wikipedia, men jag har en bättre förklaring av vad en ölandstok är, för jag har umgåtts me såna hela helgen.
Jag är alltså ganska nyss hemkommen efter en intensiv, men ack så härlig, helg på den långa ön som levererar lika mycket sol och vind som den lovar.
Som Hannah sa i morse när vi åt frukost - Kan vi inte göra om gårdagen? Hon menade såklart att hon ville göra den igen, å inte som jag först trodde, att hon tappat förståndet å ville göra om den för att den inte va bra. För det va den. Öland gav mer än jag begärde, såhär i lågsäsong å allt. Redan resan dit, me vinden i håret å solen i nacken, gav mer än jag kunde önskat när allt kändes sådär enkelt å lätt fast jag åkte på den tråkigaste vägen som finns.

Det är lycka, det här jag känner precis just nu. Allt är inte perfekt, å mycke finns att önska, men det är ren lycka i grunden å jag kan komma på mig själv me att sitta å fånle åt ingenting alls.
Såhär borde man må som sämst. Verkligen.

Det kommer bli många kusthelger framöver, på olika håll i landet, å jag längtar efter dem alla. Just denna ska jag ge er lite mer om när jag har samlat ihop tankarna å själv rett ut vad fasen det egentligen var som hände när vi skrattade så vi kiknade åt internskämten, eller hur det kom sig att jag precis fick ett sms från någon jag ännu inte har träffat. Allt kan dock inte redas ut, eller återges, utan får va kvar precis som det är; i ett härligt virrevarr av sena nätter när ingen visste riktigt vem som var vad, och ölandstokar då de är som vackrast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0