Bra dag? Verkligen?

Internationella kvinnodagen alltså.
Jag kan inte riktigt sluta tänka på det.
Bra eller för jävligt att den finns? Som att vi uppmärksammas lite extra, eller som att alla andra dagar är männens? Jag vet inte.
Nog för att firande i alla lägen är trevligt, men jag firar nog hellre att solen beslutat sig för att skina från en klarblå himmel än att fira nåt som kallas kvinnodag.
Särskilt när dageländet är en tisdag. Som att det är allt vi får? En tisdag  - förvisso solig - i början av mars. Att dela med semlor. Ska vi verkligen vara glada för det? Tacksamma?
Ojämställdhet å kvinnors situation världen över bör väl uppmärksammas varje dag tills skillnaderna inte längre finns?
Äh! Kvinnodag, my ass.
Fira mig gärna vilken dag som helst för att jag är bra. Men inte idag bara för att jag är kvinna. 
Å fira mig för allt i världen utan semlor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0