Som att hitta den rätte.

Min radiokollega Charlotte brukar berätta om diverse undersökningar som gjorts. Idag var det återigen på ämnet kärlek. Frågan i luften var om man har träffat den rätte.
Mitt svar är uppenbarligen nej. Åtminstone långsiktigt. Har däremot träffat flera som - ofta sett med min blåögda blick -varit rätt just då. 
Charlotte sa, att man som kvinna ska ha hunnit med att kyssa tjugotvå killar, ha fyra långvariga relationer å fått hjärtat brustet fem gånger, innan man träffar HAN den där som kallas Mr. Right.
Tillåt mig att småle! Eller skämmas, vad vet jag. För de där tjugotvå kyssarna kommer man väl ganska snart upp till ändå? Mr. Right Now finns det nämligen gott om. Lite hångel är ju alltid trevligt oavsett om mannen i fråga inte är pojkvänsmaterial. Å mitt hjärta har nog blivit krossat mer än fem gånger. Däremot har jag bara haft tre riktigt långvariga relationer, om man me långvariga menar minst ett år.
Betyder det då att jag ska ha ytterligare en innan det blir på riktigt? Isåfall skiter jag nog fanimej hellre i det helt å hållet tror jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0