Som att tänka på danska.

Jag har alltså nån slags tänktid nu. Fast jag egentligen är lite för trött för att kunna sortera de där tankarna så som de borde sorteras, å fast jag är lite rädd för hur stor plats de kan komma att ta när min tröttma riskerar att ge dem mer än vad som är rimligt.
Mina tankar handlar om det gamla vanliga, typ hur länge jag kommer befinna mig i mitt härliga jobbflow, om jag ska köpa den där supersnygga - och för en singelmamma på tok för dyra! - C70 cabben som ju faktiskt är lite onödig när man bor i Rondellstaden där regnet trivs så bra, vart jag ska åka på min semester, och hur länge jag egentligen ska vara just en singelmamma.
Varje tanke innehåller sidospår me minst tio nya tankar. Jag försöker så gott det går att jobba me dem alla samtidigt, även om det mest gör allt lite grötigare å mer svårförståligt.
Som danska ungefär.

Kanske är det den där månen som ställer till det? Månen är alltid bra att skylla på, om man har svårt att sova å sådär, å nu är den tydligen vansinnigt nära jorden så det borde väl vara mer lovligt än nånsin tänker jag. Fast det är klart, den störda sömnen denna helgen kan nog ha mer att göra med dottern som delar min säng - eftersom hennes morbror tillfälligt flyttat in i hennes rum - å som har en tendens att lixom ta väldigt mycket plats.

Borde väl ändå försöka sova snart.
Nära månen me mina danska tankar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0