Som en ganska härlig onsdag.

Min klocka ringer alltid lite för högt på morgonen. Dessutom flera gånger, eftersom jag alltid snoozar mer än nödvändigt. Denna onsdag var inget undantag. 
Ändå blir det trots allt lite lättare för varje dag som går. Fast vi ställde fram klockan i helgen å därmed fick börja om lite me ljuset på morgonen så blir det lättare.
Jag vaknade å hörde vad som fick bli dagens soundtrack, nynnade med innan jag ens fattade vilken låt det var, eller att den bara spelades i mitt huvud. Att jag sen snoozade ändå - för att det lixom hör till hela grejen med morgon å att sängen aldrig är så skön som just då - är en annan sak.

Jag hör att det är stopp i Stockholms kollektivtraffik idag (igår led de av både snöfall å strömavbrott) vilket gör att jag är ganska nöjd över att bo i Rondellstaden där jag kör till jobbet på några minuter. Me solbrillor på näsan å allt. Möjligen tillhör det Avdelningen För Positivt-tänkande-som-ren-reflex-för-att-hindra-storstadslängtan, men i vilket fall funkar det ganska bra.  

Jobbmässigt är denna onsdag ungefär som vanligt, me andra ord utan spektakulära händelser fast med varierande innehåll. Lite möten, lite pappersjobb, lite telesnack. Vad jag vet nu, ska tilläggas. Ibland överraskas man.

Efter jobbet ska jag träffa nån som jag vet tre saker om; vad han heter i förnamn, vart han jobbar, å att han är rädd för hundar. Vi ska dricka kaffe. That´s it.
Varför kanske du undrar? För att han frågade, svarar jag. För att han frågade, å jag inte kunde komma på en endaste tillräckligt bra anledning till varför inte. That´s why.

Oavsett hur din onsdag ser ut så hoppas jag att den är alldeles ljuvlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0