Som en jävlighet.

Aftonbladet har idag, med all rätt, stora rubriker om tsunamin å läget i Japan. Jag läser å får lite ont i magen. Sen läser jag längre ner. Om nåt helt annat.

146 minderåriga barn har upplevt mord på sin mamma (under 2000-talet)  
För 102 barn var det pappa som dödade  
46 barn var hemma  
19 barn såg det hända 
 
6 barn hittade sin döda mamma

Jag vill gråta. Alltså, verkligen gråta.
Barn som mår dåligt är för mig så jobbigt så jag helst inte vill veta nåt om det, fast jag vet ju ändå att det händer å inte alls blir bättre av att man inte ser det. Men fan. 
Att det finns människor som inte själva - av en massa olika anledningar - kan få barn, som måste genomgå otaliga prover för att med hjälp bli gravida, eller en hysterisk process för att få adoptera, när andra idioter med lätthet kan få barn som de sedan gör så illa.
Det får mig att vilja gråta.

Du hittar hela artikeln här:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/181kvinnordodade/article8697170.ab




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0