Som en kall nyhet.

De sa på nyheterna idag att denna vintern är den kallaste på hundra år. Nu har jag visserligen bara levt i trettio av dem, men inte fan känns det som en nyhet för mig.
När man tycker att det faktiskt inte är så kallt, utan snarare lite vårigt i luften, fast termometern i bilen visar på -2 grader, då jämför man me något som har varit jävligt kallt.
Det kan översättas till kärleken. Även om den inte nämns på nyheterna.

På tal om kärlek.
Idag fick jag support på radion av min kollega Madde, för en tes jag har.
Jag har tidigare påstått att typ 99% av alla låtar ever handlar om kärlek på något sätt. Hon försökte hitta nån som inte gör det. Kom fram till "Långa bollar på Bengt" å någon mer. Som sagt, typ 99%.

Nu kanske ni tycker att vädret å kärlek är nästan det enda jag skriver om, men tänk själva efter hur stor del av livet det upptar. Precis som sångerna.
Vid närmare eftertanke handlar nog livet om kärlek och väder till större delen. Kanske inte 99% men bra nära ändå. Ingen kan riktigt leva utan kärlek. Eller sol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0