Som tänktid.

"We are all looking for answers. In medicine, in life, in everything. Sometimes the answers we were looking for were hiding just below the surface. Other times, we find answers when we didn't realize we were asking a question. Sometimes, the answers can catch us completely by surprise. And sometimes, even when we find the answer we've been looking for, we're still left with a whole helluva lot of questions"

Om jag gärna hade firat min finfina vän tillsammans me alla tjejerna ikväll?
Om det finns roligare saker att göra en lördag än att sitta i soffan?
Om jag faktiskt ändå är lite sugen på att bli en aning för full å dansa hela natten?
Svaret på alla tre ovanstående frågor är ja.
Samtidigt ska jag erkänna att det är litegranna skönt oxå att inte göra nåt alls just nu, eftersom jag knappt gjort det på hela veckan.
Det har varit jobb, möten, vänner, mer jobb, träning.. Lördagen har spenderats med dotter å lillebror, ytterligare tre syskon å två föräldrar. Morgondagen kommer oxå att spenderas med massa syskon, deras respektive å två andra föräldrar. En tokintensiv familjehelg me andra ord.
Så ja, jag är lite glad ändå att jag faktiskt fick nån timme för mig själv i soffan ikväll, efter att dottern somnat å lillebror dragit ut på stan.

Kom på att jag egentligen inte ens har hunnit tänka denna veckan. Alltså tänka sådär på riktigt. Det har varit fullt ös från morgon till kväll varje dag, omgiven av människor hela tiden, vilket jag förvisso älskar. Men ibland behöver man bara få vara lite själv me sina tankar också. Åtminstone måste jag det.
Om det då råkar vara en lördagskväll, so be it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0