Som det där med snabb...

Men snälla livet, lyssna på mig när jag säger att snabb inte alltid är bra! 
Utan att veta hur det gick till finner jag mig återigen å väldigt plötsligt i en fredag som redan är mer än halvvägs avverkad. Wtf?! Ge mig bara nångång chansen att säga "Kom när du vill, jag är redo".  
Den enda som gör det - å istället väntar på tok för länge - är våren. Den har väl hakat upp sig på den där poesigrejen att "det gör ont när knoppar brister..."
Precis som det gör ont när livet springer för snabbt å ger bristmärken på brösten å skrattgropar i låren. Jag springer på mitt löpband för att åtminstone ha en chans att hinna ifatt en del av det där.
Lyckligtvis sägs det ju dock att goda skratt förlänger livet, å jag tänker att där har jag ju dragit en vinstlott, för skratta kan jag. Å då menar jag inte alls på nåt sätt som har med skrattgroparna i låren att göra utan det traditionella haha-garvet helt enkelt.

Vet ni vad, om ni lyssnar på mig i radion snart så lovar jag att skrattsmittas lite!
Tänker att då kan ni fira helg som tokar sen, röka å dricka bäst ni vill, för att komma tillbaka på nolläge lagom till måndagen.
Eller, kanske inte hur mycket som helst förresten. 
Men rödvin å choklad, det har ingen dött av.
 
Go(lden) fredag vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0