Som att börja veckan.

Jag började dagen på jobbet en timme tidigare än vanligt å fick därför en timme i lugnet innan kollegor ramlade in å telefon å mail började göra väsen av sig. Jag gillar det, känner mig på nåt sätt dubbelt så effektiv eftersom allt jag gör då egentligen inte skulle blivit gjort förrän senare. Nästan som att man lurar dagen på lite tid (om man inte tänker på att jag egentligen bara lurar mig själv på sömn alltså).

Idag är det tre år sen jag började jobba på radion. Tre år. Som både en början å en evighet på samma gång. Dessa åren har ju gått så fort, men ändå känns det ibland som att jag alltid har jobbat här å allt som har hänt på denna tiden egentligen är för mycket för att hinnas på tre små år.

Det ska bli en bra vecka det här, tänkte jag. Jag har över lag stark tro på maj som den bästa månaden hittills, - i konkurrens med februari som ju alltid är toppen, men som har det förbaskade vädret emot sig - den har lixom en tendens att leverera.
Tillexempel så ska jag åka till Bästkusten en finhelg, bara en sån sak! Sen är det ju väder, födelsedagar å allt annat som brukar kunna höja ett humör. Sköna maj välkommen.
Innan man vet ordet av har man en tioåring, semester å bikiniångest. Ja denna ljuvliga tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0