Som att ge fina ord.

Jag blir alltid lika glad när någon tar sig tid att skriva fina ord till mig här i bloggen, ord som berättar att det jag gör är bra. Precis som att man blir glad om nån ger en komplimang om arbete, utseende, personlighet eller vad det än må vara.

Jag tycker att man hellre ska slösa än spara på komplimanger. Alltså, inte så att de fullkomligt tappar värde, å inte säga nåt utan grund, men om nån gjort nåt bra så förtjänar de att veta. Eller om nån inte gjort nåt särskilt, men ändå är sådär bra i sig - som människor faktiskt kan vara - så ska de minsann veta det oxå.
"Jag tycker om dig. Du är bra." Det har inte en massa underliggande betydelse som du måste analysera, det betyder bara det jag säger. "Jag tycker om dig. Du är bra."

"Mamma, du är den bästa mamman man kan ha. Verkligen bästa." Mitt hjärta smälter till en liten sjö som skvalpar runt i mitt bröst, och möjligen rinner det ut lite som bildar en pöl i stortån, men varje steg blir ändå lättare att ta.
Det jag gör är bra.

Till er som läser: Jag tycker om er. Jag tycker om er för att ni är intresserade av vad jag har att säga, för att ni ibland kommenterar, å att ni vill följa med mig i min värld.
Även om det på sätt å vis är skitläskigt att inte veta vilka många av er är, om ni känner igen mig på stan, eller om jag berättar mer än jag borde ibland, så är det fantastiskt att ha er där.
Jag tycker om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0