Som fräckt.

På väg från vanliga lunchhaket till jobbet var jag tvungen att stanna å ta en bild...



...eftersom jag under en viss tid roat mig med tankar kring denna lilla butik, och främst dess namnval.
De bytte nämligen namn för ett tag sen, och följande frågor gnager i mig.
1. Hur kom de ens fram till det nya namnet?
2. Betoningen på fräcka...?
3. Under ganska lång tid satt det två skyltar - ett med gamla och ett med nya namnet - var det för att vänja folk vid att namnbyte sker, men butiken är densamma?
4. Fanns nån gång Fräna eller Fräsiga med som alternativ? 

Jag menar inte att va elak på nåt sätt, men dessa frågor roar mig så vansinnigt att jag många gånger går dubbelvikt av skratt å piper fram mina tankar till kollegorna när jag börjar fundera på hur genomgången där ovanstående punkter behandlades egentligen gick till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0