Som när april blir maj.

... så gick en hel helg i en enda blinkning, å innan jag visste ordet av hade jag både monterat grill å blivit förälder igen. Det där me förälder ska jag återkomma till, men grillen är en snäppet knasigare historia. 
Jag har aldrig varit den grillande typen. Även om jag älskar grillad mat så har själva grilldelen i största möjliga utsträckning alltid överlåtits till nån annan.
Nu kände jag i vilket fall att det va på tiden me en ny grill. En som varken va grannens eller av engångsvariant, å därmed köpte jag en klotgrill. Sen skulle jag montera.
För att göra en lång histora kort - ungefär som mitt tålamod - fanns ett papper som skulle föreställa monteringsbeskrivning, alla delar samt en påse skruvar å muttrar utspritt på stentrappan utanför lägenheten. Där fanns också en intensivt svärande mamma (jag) å en dotter som låg dubbelvikt av skratt (min) när mamman såg ut att slåss me grillen samtidigt som hon förklarade att de fan inte kan göra en jävla beskrivning utan att faktiskt beskriva vilken skruvjävel som ska användas vart när de nu tvunget ska skicka me flera olika. Förihelvete.  
Tillslut blev det ändå en grill å senare oxå en fantastisk måltid tillsammans me mina bästa tjejer. Dottern somnade i soffan samtidigt som regnet började smattra mot rutan å raketerna sköts i höjden nere vid sjön.
Nånstans därefter blev april till maj å drömmarna lovade mer än de kunde hålla.

Den nya månaden började på ett extremt härligt sätt.
Vi åkte till vänner som nyligen fått tvillingar å min livmoder adopterade slumpmässigt genast den av dem som först placerades i min famn. Pappan påpekade ganska omgående att jag inte fick honom - det kan ha varit något i min blick som sa att jag skulle ta me honom hem - men jag kunde ju låtsas en stund iallafall.

Ikväll blev jag själv förälder igen, för 100kr i månaden - vilket är nästan inga pengar alls å helt smärtfritt. Alla kan bli världsförälder! Ring 099- 90 990 du också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0