Som att behöva hela livet.

Jag behöver göra om. Något - i brist på annat är Något förmodligen hemmet, eftersom jobbet är tillräckligt stökigt men ändå trivsamt å singelgrejen uppenbarligen för svår att ändra på själv - måste göras om.
Jag skulle behöva en gammal vit byrå- en som är sådär lite shabbychict sliten, några liter färg till hallen, å en massa tid. Jag skulle behöva strosa i butiker i timmar för att suga åt mig inspiration å jag skulle behöva hitta alla de perfekta sakerna som inte är Ikea å som inte kräver nån slags förklaring alls.

Jag behöver också romantiska små gränder och stränder som aldrig verkar ta slut, jag behöver hav som sköljer mina fötter och luft under vingarna, jag behöver festfyllda sommarnätter med rosé i glaset å enkla stunder med mjukglass som rinner över solvarma händer. 

Det är inte så att jag vill byta bort mina höga klackskor och svarta kavajer mot söta ballerinaskor och ljuva klänningar me spets - det är inte jag - men det betyder inte heller att jag inte vill ha blommor i håret å dansa barfota genom sommarnätter.
Jag behöver helt enkelt de flesta motsatser som livet kan erbjuda, för att nöja sig me hälften vore väl onödigt ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0