Som en önskan.

Jag har möjligen sett alldeles för många filmer me töntlyckliga slut - som egentligen är en början på vad som så småningom blir en vardag, men den får man ju aldrig se för då rullar eftertexterna - men jag vet vad jag vill ha, å vad jag inte vill ha. Och nånstans måste det ju börja.
En dejt. En regelrätt dejt, som inte bara är en tveksam fika på stan utan hela paketet med sweep-me-off-my-feet-känsla, pirr i magen å kyss på slutet, en sån vill jag ha. Till att börja med.
Jag är modern å tuff å jämställd för det mesta, å jag kan gärna ta notan om det skulle handla om det, men en lite sådär gammeldags romantisk dejt är väl inte omöjligt ändå eller?
När man sitter å pratar å skrattar å kommer på att man ju har väldigt mycket gemensamt ändå, å ganska snart förstår att livet som man känner det nog faktiskt vore lite bättre om den himla fantastiska människan mittemot vore en större del i det, å innan man vet ordet av så kan man inte ens se hur det skulle fungera alls utan.
En sån dejt. Inga konstigheter va?
Ok. Kanske jag har lite höga krav - och den sista delen, känslan att inte kunna fungera utan, behöver inte nödvändigtvis inträffa på just den dejten - men det skulle kunna hända. Jag tänker att det i rättvisans namn borde hända mig.
Call me crazy - men är det inte just det kärlek är...?


Kommentarer
Postat av: Mike

Mycket bra skrivet! Å nej det borde inte vara omöjligt!

Så som skriver så vill man ju gärna själv vara på en sån date!

:)

2011-05-31 @ 18:08:58
Postat av: pilla

Det är precis det som är kärlek hjärtat och det är inte alls ett högt krav, det är så det ska vara!

puss

2011-06-01 @ 11:14:41
Postat av: Sophia

Du har så rätt så... Det är precis så det ska vara och borde inte alls vara omöjligt... Jag väntar fortfarande på en sån dejt. Sommaren 2011 måste vara vår sommar - eller vad tror du? ;-)

Underbar bild på stenen förresten. Den "lånar" jag ;-)

Kram

2011-06-01 @ 13:24:33
Postat av: Angie

Fina ni! Då väntar jag lite till då.. :)

Puss å kram

2011-06-01 @ 13:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0