Som en vinterstart.

Det är nu den börjar. Vintern.
Den där långa, kalla, med mornar av fönsterskrapande på bilrutor å kvällar som börjar direkt efter lunch. Jodå, allt är nog redan sagt i detta ämne, men det betyder för all del inte att jag inte kan säga det igen.
Jag vet vad man säger om kläder å väder, men jag vet oxå att hur mycket kläder man än har så blir det aldrig riktigt bra ändå då kylan har nåt sätt att leta sig in i märgen, och det är inte förrän till våren, när snön har smält å solen återigen faktiskt värmer, som axlarna åker ner från sin position vid öronen.

Och helt ärligt, hur många av de där som snackar om dåliga kläder å friskt - "nejdå, det är inte kallt, bara friskt" - väder går egentligen med ansiktet vänt mot himmelen när vinden piskar å snön faller i sidled? Just det.
Point made.

"när vintern gömmer dina spår
så att du inte hittar hem
när du är vilsen i en
vinternatt igen
kom ihåg mig då..."



Kommentarer
Postat av: Malin

Hej



Har du någon email som jag kan komma i kontakt med dig på?



Mvh

Malin

2011-11-16 @ 11:22:20
URL: http://www.hitworks.se
Postat av: Anonym

Hej Malin!

Vet inte om du har sett mitt mail, men du kan nå mig på jobbmailen, angelica.platzer @sbsradio.se



//Angie

2011-11-21 @ 07:35:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0