Som bästa väntande kvällen.

Tre killar å tre tjejer, med lite olika både gamla å nya förhållanden till varandra, ganska underhållande snack, delvis sjukt låg humor å tveksamma skämt. Man skulle ju kunna tro att jag pratar om tv-serien Vänner, men himla lyckliga jag pratar om min stundande fredagkväll, den med mannen å finfina vänner. Och rött vin. 
Inte för att jag är som häftigast i stan på fredagkvällar, särskilt inte när dagen började med nåt slags bilfönsterskrapmästerskap, vilket jag höll på att förlora mot mig själv (nej, jag har inget tålamod när det kommer till is å kyla) lite tidigare än vanligt. 
Men solen har gjort sitt bästa sen dess, å stan känns lixom full av fredagsglada människor som säkert har tusen och inga planer för en helg då gula löv dansar genom luften och återvändon inte längre finns. Dagarna och tågen passerar, och för en gång skull står jag lugnt kvar å låter det hända. Det kommer alltid nya dagar, å nya tåg, menade för mig att hinna med, men ikväll har jag allt som behövs alldeles i min närhet. Vänner, vin å kärlek. Resten av världen får vänta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0