Som ett försenat söndagsinlägg.

Svårigheter att publicera innebär att söndagens inlägg hamnar på en tisdag å tur är väl det, eftersom jag just nu sitter på en flygplats, förbannar dumma bokningar som en följd av ännu dummare regler, å inte vill nåt hellre än att komma hem. Och att det ska bli helg så att jag får ha de mina hos mig igen.
Såhär lät iallafall mina söndagstankar:
Inatt kom den första frosten och plötsligt är vantar å mössor en viktig del i garderoben. Jag är i en stad med alla möjligheter till shopping, men av nån märklig anledning är det inget som lockar. Istället följdes en promenad genom den friska höstluften på Kungsholmen av soffhäng, och doften av lammet som blir söndagsmiddag.
En gammal film på tv visar berättelsen om en höst och blodet som rusar runt i mig låter mig förstå hur kommande frostnätter bör spenderas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0