Som fredagströttma.

Jag skulle ta mig tid att skriva, med mitt rödvinsglas på bordet jämte mig, å en sovande dotter i rummet brevid. Sanningen är att jag inte orkar, att jag är så jäkla fredagstrött, å så himla tacksam att jag har en hemmahelg utan större måsten eller långa restider. Istället går jag alltså å lägger mig.
Men jag ger er dagens bästa konversation som avslut:
Jag: "Uggla, han är ju typ två skitar hög".
Dottern begrundar tv´n å säger efter en stund: "två högar bajs..?"
Det kan väl egentligen sammanfatta större delen av kvällens Idol-program (som jag för säkert både första å sista gången ens kommenterar i detta forum) mitt i en annars härlig å synnerligen normal fredagskväll i mellanmjölkens förlovade land.
God natt världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0