Som vår för Hjärter Dam.

Mitt i all min lycka kan jag ibland fortfarande känna en nödvändighet av att svepa en filt om mig å knarka sorgliga Winnerbäcksånger om hur livet aldrig blir som det var tänkt för Fröken Svår, eller om hur gråa dagar aldrig skyndar på. Jag har de där sångerna i mitt blod, de har flytit runt där så länge att de blivit en del av mig, å ibland vet jag inte säkert vem de egentligen handlar om.
Så jag låter Lasse sjunga vidare, på en höstruskig tisdag i oktober, men lyckas hitta sånger som inte är så dystra i nuet, utan mer med en vemodig bakgrund, och jag tänker att det kan vara passande så.
'
"Inatt var det någon som lyssnade till hennes snåriga ord
och fördjupade tankar om livet
inatt fick dom se att en kärlek var oanvänd
och ett ordförråd stod övergivet
nu skiner morgonsolen in
vackrare nu än någonsin
när han kysser hennes bleka vinterskinn
Hjärter Dam nu är han din

här lever vintern lever frost 
men det är vår för Hjärter Dam
så rusa på rätt in i virvelstorm för vinden är för tam
och galna vinterord blir vänner när hon försvinner i hans kram
bara vinden är för tam

....Hjärter Dam bara lev och sjung
sjung en psalm för Hjärter Kung"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0