Som en såndär novembertisdag i oktober.

Men ärligt, detta jävla novemberväder att kidnappa dagar till höger å vänster. Nu var vi ju glada å nöjda över höstsoliga dagar i oktober, kunde det inte fått förbli så ett tag till? Och om den nödvändigtvis skulle kidnappa tisdagen kunde den väl dragit å gömt sig nånstans istället för att hålla gisslan på plats? Tisdag å regn är lixom lite to much för mig.
Jag vet att det är sånt som vädergnäll som kallas i-landsproblem, å jag är tacksam att jag får chans utöva just det, eftersom det bevisar hur relativt bra mitt liv trots allt är. Så: sidledsregn, dra åt helvete!
Men imorgon är en annan dag, å jag längtar lite ihjäl mig eftersom det är en såndär mysig bästonsdag me fina P, följd av en lika bäst torsdag i stallet å en härlig helg med vinfest och nån slags presentation av mannen för vännerna och Rondellstaden.

Jag börjar för övrigt misstänka att en förhållandeuppdatering på facebook är större än jag tidigare anade, och att det kanske är så att jag har varit singel så länge att ingen lixom räknade med att det ska va på nåt annat sätt. Kanske var det lite så jag själv tänkte också...


"Persiennerna dras ner,
det mörknar och jag ber:
Låt mig bli din melankoliska vemodskavaljer.
En nattlig promenad
i en höstmörk stad;
jag kan inte önska mig nåt mer.

Så jag åker inte utomlands
förrän vintern fäller slutridå.
Här är ett skådespel i höstlövsdans
som jag vill se varenda meter på.

Du säger att jag har en liten värld.
Men den är snygg och full av flärd!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0