Som en sminkad verklighet.

Litet försök att vara den fotomodell jag aldrig kommer bli, när jag i morse klev in till Martina på M-studio för att ta nya annonsbilder för Gold. Jag blev proffssminkad å proffsfotad, vilket gjorde att det blev ett bra resultat till slut, min oproffsighet framför kameran och dubbelhaka-tendeneser till trots. Sen drog jag direkt till kontoret, skrämde grabbarna lite med min make-up-som-gör-sig-bättre-på-bild-än-i-verkligheten, å fortsatte resten av dagen via telefon och dator.
Nu skulle man kunna tro att jag är alldeles snygg å egentligen mest sugen på att gå ut ikväll, men sanningen är lite mer den att jag funderar på om jag är en trafikfara när jag kör härifrån eftersom jag har smink i ögonen. Alltså, inuti ögonen. Eller, (om man inte ska vara så dramatisk) små sminkpartiklar som har fastnat på mina linser å bildat en liten dimridå samtidigt som saltet från blinktårarna lixom svider i ögonvråna.
Men jag vill poängtera att jag verkligen gillade makeup-tjejen, särskilt när hon sa att jag inte så äldre ut än typ 27. Ens osminkad.  
Så nu jag åker hem till min lika 27-åriga vän och är snyggast tillsammans, i tv-soffan med sushi å Greys, på en alldeles finsminkad onsdag med glitterpotential. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0