Som ett drömbröllop.

Jag skällde lite med mitt ofördelaktiga morgonhumör när han väckte mig mitt i en dröm - jag var skitstressad eftersom jag hade 20 minuter på mig att bli klar men insåg att sminket va borta, att nån snott däcken till bilen å att det plötsligt föll stora snöflingor utanför fönstret - med ett "fan, du borde inte väckt mig". Jag blev alltså lite sur, trots att han ju faktiskt räddade mig från nyss nämnda situation som fick mig att mumla osammanhängande i sömnen, å hjärtat att jobba betydligt snabbare än vad det borde där jag låg under duntäcket på en söndagmorgon.
Den enkla anledningen var att det där jag var så löjligt försenad till i drömmen tydligen var mitt eget bröllop å jag blev lite ledsen att jag vaknade innan jag fick se det.
Är det så att bröllop är en flickdröm för alla? Jag tittar på Mitt stora feta syrianska bröllop på tv, å precis som när jag såg Sex and the city (filmen) nyligen för typ tionde gången tänker jag återigen samma tanke. Är bröllop en flickdröm för alla?
Alltså, när jag fantiserar om mitt bröllop - jo det heter egentligen vårt, men detta är mina tankar, eller hur? - är det inte så mycket om vilken klänning, kyrka, frisyr eller ens skor jag ska ha, för sånt varierar hela tiden å jag ska nog va glad om jag kan va klar med det ens på min riktiga bröllopsdag. (Eller jo förresten, skorna kan jag nog fundera en hel del på om jag ska va ärlig) Men mina tankar kring det hela kretsar ändå mest kring musiken, vem som ska sjunga vad, å om Winnerbäck nånsin skulle ställa upp på ett bröllopsgig "för att det ju vore lite festligt" eller så.
"Det här är slutet på resan å början på en ny, med dig, med dig, med dig..."


Kommentarer
Postat av: Stina G

Nej alla flickor har inte bröllopsdrömmar. Jag har aldrig haft det ever. Inte när jag var liten och inte nu. För mig är bröllopet inte viktigt utan äktenskapet och vem jag eventuellt skulle gifta mig med. Jag skulle kunna springa in och gifta mig bor´gligt på lunchen. Så romantisk är jag ;-).

2011-10-25 @ 21:31:19
URL: http://foxxybling.blogspot.com/
Postat av: Angie

Haha, gött Stina! Självklart är följden av ett bröllop å vem man gör det med det viktigaste av allt! :)

2011-10-25 @ 21:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0