Som att göra lite slut.

Hej Vad-du-än-heter-och-vart-du-än-bor!

Jag gör slut. Jag gör slut på det här inte-förhållandet som vi har haft länge nu, å som ärligt talat inte leder till nånting. Jag gör slut på att alltid behöva undra när vi ska eller inte ska ses nästa gång, å jag gör slut på att fundera över om jag ens betyder nåt alls.
Jag vill inte vara rädd för att alla mina bra sidor inte räcker till, eller orolig för att visa en enda av de dåliga.
Antingen så älskar man mig hela tiden eller inte alls. Det där me ibland, eller i brist på annat, är inte aktuellt även om jag kanske får det att verka så ibland eftersom jag är en person som tror på godheten i människan och aldrig riktigt ger upp hoppet.
Men nu har jag alltså fått nog, så jag går. Jag hoppas att jag kommer att känna igen dig när vi möts igen - för det kommer vi att göra - så att jag kan undvika en ny krock, och jag vill redan i förväg säga att du inte behöver stanna ens för att säga hej eftersom jag är på väg mot nåt mycket viktigare, och att svaret på frågan om vad klockan är alltid kommer att vara "för sent".  
Kanske förstår du nån gång varför det blev såhär, kanske inte. Det viktiga är ändå att jag gör det, och att du inte längre tar en del av mig som kan användas bättre.

Ha ett bra liv!
//A


Ibland måste man lixom göra en livsinventering, å byta Människorsomgörmigsvag mot Människorsomgörmigglad, även om de inte ens har en aning själva. Så nu gör jag det. För att jag kan. 
  
 

Kommentarer
Postat av: Nalina

Heja dig! Ibland måste det bara göras.

Kram

2011-09-20 @ 07:02:01
URL: http://www.bonakroppochsinne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0