Som bokningsbokad.

Å ibland undrar jag fortfarande bara hur folk har tid me sina liv? Jag hinner ju knappt ens boka allt det som sen oxå ska genomföras, å då sover jag ändå inte så mycket som jag borde. Mina dagar är ihållande från morgon till kväll.
Jo jag vet, en del är självförvållat, typ resor till hit å dit var å varannan helg när jag helt enkelt kunde begränsat mig till vänner inom stan om det inte vore så att jag helt uppenbart inte jobbar me geografiska begränsningar, å dessutom gillar tåg- och flygresor (förutsatt att de är i tid) samt de städer å vänner jag besöker.
Så alltså, jag har en lista av bokningar - hårklippning, bilreperation, gynkontroll, linskontroll, bilkontroll, nagelfix - att göra, å jag lovar er att jag gärna hade sluppit flera av dem eftersom det inte finns så mycket här i livet som är gratis, åtminstone inte det som har plats på min tidsbokningslista. Ibland blir det lixom lite för mycket liv i kalendern, istället för i häret å nuet.
Dessutom är jag nog lite för snäll i vissa lägen, eller lite för dum, om man vänder på det - när Fröken Duktig ombeds att va me på möten, i föreningar, som mentor, på extrajobb som ger merjobb då säger hon ja. För att det är kul när man väl är där, å för att man i frågandets stund, helt utan undantag, glömmer bort den tid det faktiskt tar.
Ju mer jag tänker på det, desto mer lockande låter idéen på att bli en såndär lyxhustru. En sån me tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0