Som en skaldjursbonanza.

Som jag har längtat efter skaldjursfrossa hur länge som helst, åsså plötsligt hände det. Helt oförberett på en torsdag som kanske inte hade visat sig från sin allra bästa sida dessförinnan.
Det bjöds färska skaldjur direkt levererade från västkusten, sådär som skaldjur bör vara helt enkelt. (Att det sen fick dagens lunchsalladsräkor å alla följande dito att för evigt behöva skämmas för sin blotta existens är ju en helt annan sak)



Att bli så vansinnigt bortskämd i sitt eget kök när det enda man ombeds göra är att stå jämte, dricka champagne å vara söt - samt att hålla koll på tiden för havskräftorna i ugnen, vilket jag lyckades med sånär som på en minut - tillhör lixom inte vanligheterna, å en flicka kan bli nästintill tårögd för mindre, I tell you. 
Jag insåg dock att jag skulle kunna vänja mig vid bortskämdheten å vardagslyxen, för jag är fantastiskt bra på det om jag får säga det själv, och bara denna veckan har jag tagit ett litet kliv närmre att bli en äkta lyxapa.
Ja, det går bra att bli lite avundsjuk, men låt mig tillägga att att jag nu är tillbaka i verkligheten med tacos å idol tillsammans med två fnittriga tioårningar.
Mitt liv alltså - fyllt av kontraster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0