Som en födelsedagsplan.

På måndag fyller jag år, vilket innebär att jag då inte längre är 30 i Rondellstaden - underrubriken till den här bloggen, som egentligen syftar lika mycket på alla de hastighetsbegränsningar som jag ändå aldrig håller, varken bokstavligt eller bildligt - men som å andra sidan inte gör nån skillnad alls eftersom jag förlängesen faktiskt bestämde mig för att fortsättningsvis alltid fylla 27. Punkt. 
Jag föddes på en fredag. Enligt något jag läste är fredagsbarn kärleksfulla, ,goda, givmilda och trofasta med tur i kärlek. Med det sagt vill jag tillägga att jag egentligen va beräknad att se dagens ljus några dagar tidigare - på en måndag. Oh well.
Eftersom jag oavsett dag gillar alla anledningar att fira å firas, samt alla anledningar att dricka ett glas vin, tänkte jag kombinera de två på min födelsedag, å helt enkelt sätta mig på nåt trevligt ställe i stan, meddela mina vänner detta, å sen vänta på att de ska trilla förbi å skåla me mig.
Kommer ni ihåg sången man sjöng när man va liten, "önska önska runt i ring, önska kostar ingenting" ? Om jag fick önska skulle jag nog vilja få ett speciellt överraskningsbesök från långt bort, men i detta fallet kostar nog önska mer än ingenting är jag rädd, så därför kan det va lika bra att låta bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0