Som en lyckad helg.

Vi åkte karusell, vi åt karamell, å vi fröjdades nåt så vansinnigt där vi for runt bland nöjesparkens alla upplevelser, på jakt efter ytterligare en kick av skräckblandad förtjusning. Karuseller uppåt å neråt, runt runt å i hisnande fart. Skratt å lätt panik byttes av i samma hastighet som enkronorna rasslade i hopp om att lyckohjulen skulle stanna på rätt siffra. Vi kan nog inte beskrivas som annat än sex tokar där vi satt i en gummiflotte på en konstgjord fors medan regnet föll å mörkret blandades med dimma, stela av rädsla över att bli blöta - som om man kan förvänta sig nåt annat i den situationen - å skrattade oss halvt fördärvade åt oss själva.
När vi efter många timmar gick mot utgången var vi trötta, blöta å genomlyckliga. Minsta lillebror konstaterade att det var en av de bästa dagarna i hans liv å mitt storasysterhjärta växte ännu lite mer.
Det behövdes tydligen ingen sömnhjälp efter en så intensiv dag följd av pizza å soffmys, för rätt som det var sov alla utom jag å jag funderade, där jag låg omgiven av sex mer eller mindre snarkande personer i den lilla lägenheten, på vilken av de sju dvärgarna jag möjligen skulle kunna vara då de andra så uppenbart var Trötter allihop.
Sen insåg jag att det egentligen inte spelade nån roll, å tänkte istället på vilken värmande känsla det var att va sådär himla omgiven av snarkande kärlek i ett för övrigt kallt Göteborg, å så småningom somnade jag oxå.
'
En vän gav mig förresten det troliga svaret: 2/4 Glader, 1/4 Kloker å 1/4 Toker. Ja, det är nog faktiskt precis så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0