Som att försöka sig på en tisdag.

"Att kunna stava är inte det viktigaste. Vissa dagar har det ingen betydelse alls om man kan stava till tisdag". /Nalle Puh

Jag kom som vanligt till jobbet strax före sju - när jag lämnat dottern vid bussen precis innan chauffören stänger dörren å gasar iväg - insåg att jag kanske hade skapat en liten storm med mitt förra inlägg (jag tror ändå att det var på ett bra sätt) och gav sedan mig själv några minuter att bara surfa runt.
Jag hamnade på en blogg som sedan någon vecka tillbaka inte kommer att ha fler nya inlägg eftersom tjejen som skrev inte längre finns. Det är så vansinnigt sorgligt att jag bara måste gråta lite där jag satt å kände hur orättvist livet kan vara.
Det är tisdag - som jag ju sen gammalt har ett hatförhållande till - å dagen som vaknar utanför mitt kontorsfönster bjuder än så länge mer att önska. Jag vill tycka om tisdagar, jag vill vara sådär vansinnigt positiv så att jag aldrig hamnar på nåns Människorsomgörmigsvag-lista å jag vill alltid ha ett leende över till alla i min närhet, trots att tisdagar fortsätter att vara tisdagar, å att jag alltid behöver mitt kaffe på morgonen innan jag är riktigt ok att prata med.  
Jag tänker att jag åtminstone är skyldig att försöka, för att jag fortfarande är en av dem som kan, å för att livet blir så mycket härligare när man tillåter sig att bli glad över de mest triviala saker.  

Så vad säger ni? Har ni gjort slut med alla som gör er svaga - det är inte så att man måste säga det till personen som kanske inte ens fattar vad man pratar om, utan snarare ett statement för en själv, att man inte ska låta sig bli rånad på energi av någon som inte ger tillräckligt tillbaka - för att fylla på med människor som gör er glada?
Om inte så tycker jag att ni ska. För att ni kan.

"Man kan inte annat än respektera någon som kan stava till tisdag, även om han inte stavar det rätt". /Nalle Puh
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0