Som att resa framåt.

Med musik i öronen kan man drömma sig bort nästan hur långt som helst, även om man sitter på ett överbefolkat tåg som bara tar en två timmar från havet till en Rondellstad mitt i skogen, och nånstans där mellan 'Perfect day' och 'Nu kan du få mig så lätt' hamnade jag nån helt annanstans. Egentligen är jag inte helt säker på om det där annanstans var en vingård i Italien eller på en västkustö - västkustöar är för övrigt en helt annan historia som verkar dyka upp i mitt liv i de mest oväntade situationer - eller i ett vanligt radhus vart som helst, men jag trivdes där.
Sen följde en hel rad me tankar å insikter, så som det i princip alltid gör när jag åker tåg eller flyger, eftersom jag då inte har så mycket annat att göra än att bara vara. Och reflektera över det. Det var helt enkelt en bra stund efter en kalashelg fylld av vin, skratt, klokheter, kaffe och hav med fina L i hennes hemma.
Nu är jag söndagstrött, men glad, å jag kan mycket väl ha den perfekta blandningen av havsluft å kärlek i mina lungor, vilket känns som bästa sättet att avsluta en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0