Som påskledig. På riktigt.

Att vara på väg till en västkustö kan vara lite av det bästa sättet att vara på väg.
Det var ingen stress, ingen tid att passa. Fyra dagar total ledighet utan större måsten än att äta och leva framför oss.
Vi landade på ön sent igår, fick eld i spisen å vin i glasen innan vi sjönk ihop i soffan där jag somnade med huvudet på mannens bröst. Jag älskar känslan av att vara hemma här - trots att det är en ganska ny plats för mig infinner sig ett slags lugn som jag har svårt att hitta någon annanstans - å vet att det är mannens hemmakänsla som smittar av sig.
Nu ligger jag på soffan å lyssnar på ljuden från regnet utanför å sprakandet från brasan medan mannen stökar i köket, å jag känner i hela min kropp att när livet är så bra som nu kan en fredag få vara hur lång den vill.

Glad Påsk vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0