Som mitt intensiva liv.

En vän hade skrivit på facebook att hon hade haft en hektisk dag, och räknade upp några av de saker hon lyckats hinna med, varpå någon annan kommenterade att det lyckligtvis inte är så varje dag. Min spontana reaktion: "är det inte?" Är inte varje dag en kamp om vad man måste/bör/vill hinna med, occh är inte varje dag lika fylld för alla som för mig? Troligen inte då.
Jag fattar att olika omständigheter utöver allt det vardagliga, såsom mitt jobb, långdistansförhållande, delad vårdnad av dotter som har diverse aktiviteter och dessutom går i skolan 3,5 mil bort, vänner, fritidsintressen mm mm ibland kan vara mer än normalt att pussla ihop för en endaste människa, vilket ändå ger mig en liten tröst. Igår var jag beslutsam på att jag ska komma igång med träningen ordentligt igen. Idag funderar jag på hur å när det ska hända.
Det är väl verkligen typiskt kvinnligt också, att inte bara fokusera på här och nu, utan att samtidigt planera för sen/ eventuellt/ extraplan om första planen inte håller, å jag vet att jag är en ytterlighet. Jag skriver listor på kommande födelsedagspresentköp - och tips till andra som kommer fråga mig om detsamma när exempelvis dottern fyller år - bokar tågbiljetter, planerar kompisumgänge å semester... ååååååååsåvidare.. Å jag vet inte hur man gör på något annat sätt. Jag vet inte hur livet ska fungera om jag verkligen bara tar det dag för dag utan att tänka på, eller planera för, kommande dagar.
Lyckligtvis har jag blivit bättre på att säga nej, å att ifrågasätta (inte minst mig själv) varför jag ska göra något eftersom jag fick lära mig den hårda vägen att det var nödvändigt. Dessutom har jag hittat en fantastisk man som tar alla chanser han får att skämma bort mig, vilket han dessutom gör väldigt bra.

Så, min plan bör väl vara att få mer tid över för att kunna bli mer spontan. Eller jävligt rik, vilket i många fall faktiskt är lite samma sak.
Nån som har en lista på hur man löser det? 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0