Som en vårtorsdag.

Idag är vi tillbaka på banan! Alltså, den där banan som leder rakt in i våren. Solen ger mig anledning att bli extra snygg - alla vet ju att man blir snyggare i solbrillor, eller hur?  - å den där doften av vår som var lite nära för några dagar sedan är alldeles runtomkring nu. Jag tvättade bilen i lyckorus nyss, å bortsett från att rutan inte hade gått riktigt ända upp (vilket jag märkte när den intensiva delen av tvättprogrammet drog igång) å det faktum att jag hade hunnit bli riiiktigt kissnödig när jag satt där å väntade, så var det ytterligare ett härligt steg i vårdansen.
I helgen är det minsann jag som sitter lutad mot en husvägg på en västkustö å dricker mitt kaffe å andas så mycket vår att det är risk för överdosering. Så det så. 


Och om jag inte var lite orolig att mannen skulle uppfattas som heeelt tokig så hade jag berättat att han kom hem igår kväll, med glass å varma hallon, för att några timmar senare åka hela vägen tillbaka till Lusekoftland, bara för att han saknade oss. Men den historien sparar jag till barnbarnen eller så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0