Som att lämna avtryck.

"Vad vill du att de ska säga om dig?"
Jag fick orden serverade i ett mail, från en kille som jobbar som säljcoach, och som kanske i första hand använde frågan i ett jobbrelaterat syfte. Att man varje dag ska göra det man tycker är roligt, det som då också återspeglas på dem man möter och gör arbetet enklare. Självklart gäller det både i jobbet och privat, i alla möjliga situationer.

När jag gick på högstadiet fick vi skriva ned adjektiv på lappar som förklaringar till hur vi såg på våra klasskamrater. Man fick bara skriva snälla saker, och minst ett ord om var och en. Jag minns att de allra flesta hade skrivit glad om mig, och även om ord som söt, rolig och snäll fanns med var nog glad det som var mest frekvent - och mest träffande. Jag är en glad person, jag skrattar lätt å gärna, och jag ler nästan alltid om jag inte har anledning att inte göra det.
Det är när jag av nån anledning inte är glad som jag inte känner igen mig själv. Vissa perioder i mitt liv har varit mindre glada, perioder då jag har varit längre ifrån mig själv än vad jag vill vara. Jag vill vara glad, jag vill att människor alltid ska kunna beskriva mig som glad, oavsett om det är på en lapp för att någon ombetts skriva nåt snällt, eller om det är utan anledning alls. Jag vill vara glad, för att livet helt enkelt blir så mycket roligare då, även i stunder då man kanske inte har nån uppenbar anledning att vara glad, men om man inte heller har uppenbar anledning att inte va glad borde valet bli enkelt.

"Gör allt du kan för att vinna varje dag och se till att du, när du ser tillbaka på den, kan säga att du hade roligt.
Det är dagen värd. Det är du värd."
 
Vad vill du att de ska säga om dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0