Som att ha fullt upp me livet.

Det är lite dåligt me skrivinspirationen just nu. Jag vill hellre skapa i verkligheten än i text, vilket såklart är bra i sig, men inte så underhållande för er. Det kan vara så att jag helt enkelt är för lycklig för att att skriva, att orden kommer bäst till mig när jag är eländig å miserabel å saknig å behöver meningar att drömma mig bort i.
Jag har varit sådär eländig å miserabel, jag har saknat å byggt stora luftslott av drömmar å tomma ord som jag fått höra - berättelser som nån gång i tiden kommer att skrivas i min bok å på sätt åtminstone få en riktig mening i slutänden.
Jag hade köpt fina blommor, rakat benen extra noga, storstädat lägenheten som jag snart skulle flytta ifrån, gjort ungefär hundra klädbyten - fint, men inte ansträngt - och var redo. Jag väntade å väntade, men han dök inte upp. Jag kommer inte ens ihåg hur det hände, men jag fick iallafall veta att han inte skulle komma alls den helgen. Han kallade det kalla fötter, skyllde på rädslan för känslor, å jag gick på det. Mer än en gång.
Det är tre år sen nu, å såhär i efterhand begriper jag inte hur jag kunde låta mig luras som jag gjorde under så lång tid, men jag var sårbar och suktade efter vackra ord så mycket att jag aldrig märkte att de bara var just ord.
Nu får jag de där orden på riktigt, hundra gånger verkligare, större å bättre än vad jag nånsin vågat drömma om. Nu köper jag blommor som någon faktiskt får se, i en lägenhet som är vår.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska försöka ge dig lite skrivlust, som du bad om via twitter.

För du ska ju inte ge upp och sluta skriva! Du skriver ju bra!

Här lite ny lust, bara välja något och se vad det kan bli:

Te x:

Skriv ett inlägg på rim.

Skriv varannan mening med en kompis utan att ni får titta på varandras meningar och se vad det blir.

Skriv utan konsonanter.

eller skriv med förbundna ögon

eller skaka ett gammalt alfapetspel och häll ut bokstäverna och skriv utifrån det....:)

Hälsar KJELL E

2012-03-16 @ 14:00:27
Postat av: Angie

Tack Kjelle, världen borde ha fler som du!

2012-03-19 @ 09:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0