Som en doft av livet.

Utanför sovrumsfönstret står den stora syrénbusken med all sin doft å jag påminner mig själv om att faktiskt ta till vara på den. Det bästa vore såklart om man kunde spara doften av en ljummen sommarkväll i en liten låda, att plocka fram när novembervindarna viner.
Som dottern sa när hon skulle sova "det är så varmt att somna nu, jag önskar att jag hade tagit tillvara på när det var kallt å jag frös... men då var det ju kallt, å jobbigt för det... livet är inte lätt"
Jag påpekade för henne att livet minsann är ganska lätt om det jobbigaste är att täcket är för varmt, å det höll hon ändå med om. Sen somnade hon gott, å utanför sovrumsfönstret fanns all den där doften kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0