Som en sommarlängtan.

Jag har vårkänslor i mig - å då menar jag inte bara den där pollenallergin som jag uppenbarligen utvecklat lite mer igen på senaste tiden - med en nära smak av sommar å en längtan efter barfotadans med nymålade tånaglar.
Så fast tiden aldrig riktigt tycks räcka till, trots att vi flänger som tokar land å rike runt, å trots att det är lite svårt att andas ibland - det kan vara stress, men vi skyller det oxå på pollen - så är jag glad. Jag är glad i vetskapen att den där ljuvliga sommaren snart är här. Då får vi mysa vid havet å sova länge på morgonen, vi får äta glass som droppar på solvarma händer å vi får grilla varje dag om vi vill det.
Och på en regnig novembertisdag långt ifrån nu, när jag bara har sommarens alla fina minnen kvar, ska jag veta att jag kände livet i mig varenda minut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0